Ntex hjälper Gents med deras logistik

Specialbeställningar utan problem

Gents AB lanserades 2002 och är idag Sveriges största nätbutik för män. De har sedan drygt ett och ett halvt år sedan använt sig av NTEX som logistikpartner. Johan Lindell, Gents ABs franchise manager, hittade NTEX på Internet och tog kontakt. Efter ett lunchmöte började samarbetet.

– De är väldigt duktiga på att sköta sina kundrelationer på ett bra sätt och är måna om sina kunder, berättar han.

Gents AB beställer produkter, främst från USA, Kina och Italien, men även Indien och Pakistan. På grund av de långa avstånden fraktas större delen av godset med båt, däremot används flyg om en beställning ska levereras omgående.

Det enda Gents AB behöver göra är meddela vad som ska fraktats, från vilken plats och adressen det ska levereras till. Resten gör NTEX.

– En av våra största utmaningar är att vi importerar mycket parfym och detta betyder att det finns en del restriktioner när det kommer till transporter med flygplan på grund av brandrisken. Detta är något som NTEX löser åt oss. Vi skickar bara ordern och vad den innehåller, säger Johan.

Johan berättar om en speciell händelse. Detta visade sig under vintern 2013 när specialbeställda stolar till Gents ABs barbershop i Helsingborg blev försenade.

– Tillverkningen i USA drog ut på tiden, vi skulle ha dem till invigningen till lokalen och jag var superstressad men för NTEX var det aldrig något problem.

– Vi fick stolarna och allt löste sig. Det var gjort på bara några dagar och överträffade verkligen mina förväntningar.

Det viktigaste för Johan är standarden på NTEX kommunikation och frakt.

– NTEX ordersystem är smidigt.

– NTEX är ett företag som har skalat bort allt onödigt krångel och löser kundens behov, avslutar han.